Błędy i wady lakiernicze
Błędy i wady lakiernicze

Błędy i wady lakiernicze, które zniweczą pracę nawet doświadczonego lakiernika. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak sobie z nimi radzić i unikać ich w przyszłości.

Wady powłok lakierniczych

 

  1. Wady technologiczne
  2. Wady eksploatacyjne

 

PRZYCZYNY POWSTANIA WAD TECHNOLOGICZNYCH

 

  • Nieprzestrzeganie reżimu technologicznego.
  • Niewłaściwa higiena pracy w lakierni.
  • Zaniedbania higieniczne kabiny, osprzętu i otoczenia lakierni.
  • Niewłaściwe produkty /mieszanie linii lakierniczych szczególnie różnych producentów/.
  • Wadliwe produkty / nieodpowiednie, przeterminowane, zamrożone itp../.

 

PRZYCZYNY POWSTAWANIA WAD EKSPLOATACYJNYCH:

 

  • Uszkodzenia mechaniczne.
  • Wpływ środowiska naturalnego.
  • Wpływ środowiska przemysłowego.

UTRATA PRZYCZEPNOŚCI / ŁUSZCZENIE SIĘ POWŁOKI

luszczenie_powloki

Wygląd:

Zła przyczepność powłoki do podłoża lub poszczególnych warstw powłoki do siebie (zła przyczepność między-powłokowa).

Powód:

Zanieczyszczenie podłoża (silikon, olej, wosk, woda, korozja, itp.). Niewłaściwy podkład, źle przygotowana powierzchnia, zbyt cienki podkład, zbyt duża grubość powłoki, zbyt krótki czas schnięcia międzywarstwy.

Zapobieganie:

Czysta powierzchnia, właściwy grunt i podkład, nakładać właściwą grubość powłok, właściwy czas schnięcia międzywarstwami.

Naprawa:

Usunąć powłokę z obszaru nieco większego niż ten z występującą wadą. Polakierować powtórnie. Spękanie powłoki

luszczenie_powloki

 

SPĘKANIE POWŁOKI

spekanie_powloki

Wygląd:

Pęknięcia o różnym charakterze, długości i szerokości bezpośrednio w emalii nawierzchniowej.

Powód:

Nagła zmiana temperatury (szok termiczny)i warunków otoczenia w trakcie szlifowania powłoki. Nadmierna ilość utwardzacza.

Zapobieganie:

Unikać nagłych zmian warunków otoczenia. Szlifować ścierniwem o odpowiedniej gradacji, stosować odpowiednie podkłady i grunty oraz zachowywać proporcje mieszania.

Naprawa:

Przeszlifować i następnie nałożyć wszystkie. Produkty zgodnie z zaleceniami do odpowiedniej powierzchni.

 

POROWATOŚĆ

porowatosc_powloki

 

Wygląd: 

Zmiany w powłoce w postaci ukłuć szpilką różnej wielkości, kształtów i rozmieszczenia widoczne na powłoce lakierowej. 

Powód: 

  • Stosowanie przeterminowanych pigmentów.
  • Dodawanie niewłaściwych rozcieńczalników
  • Przekroczony czas życia mieszanki.
  • Lakier niedostatecznie wymieszany.

Zapobieganie:

Nakładać mat. lakiernicze zgodnie z danymi technologicznymi. Nie przekraczać czasu życia mieszanki. Dokładnie mieszać lakier przed nałożeniem.

Naprawa:

W przypadku niewielkich zmian szlifować ścierniwem P1200 i polerować pastą.

Przy dużych zmianach usunąć powłokę i pokryć od nowa.

porowatosc_powloki

 

 

ODGOTOWANIE POWŁOKI (gazowanie)

gazowanie_powloki

Wygląd:

Pęcherzyki rozpuszczalnika lub powietrza, które zostały zamknięte w powłoce lakierów.

Powód:

Nakładane zbyt grube warstwy. Wysoka temperatura suszenia. Niewłaściwy rozcieńczalnik. Za krótki czas odparowania międzywarstwy. Niewłaściwy czas wygrzewania warstw.

Zapobieganie:

Stosować właściwy rozcieńczalnik dla danej temperatury. Stosować produkty zgodnie z instrukcją technologiczną.

Naprawa:

Niewielką powierzchnię przeszlifować P1200 i odpolerować. Jeśli wada występuje na dużej powierzchni usunąć i pokryć od nowa.

 

KRATERY ZAMKNIĘTE (rybie oczka)

rybie_oczka

 

Wygląd:

Małe kratery w postaci zagłębień w powłoce.

Powód. Olej, tłuszcze, woski, silikony pozostawione przy oczyszczaniu powierzchni przed lakierowaniem. Zanieczyszczona aparatura natryskowa. Zanieczyszczona instalacja pneumatyczna, rozruch silników ZS w pobliżu kabiny, talki, brylantyny na włosach itp..

Zapobieganie:

Oczyszczać dokładnie przed lakierowaniem. Nie używać produktów silikonowych w kabinach. Dbać o czystość sprężarki i instalacji.

UWAGA!! Niektóre środki kosmetyczne lub perfumy zawierają silikony i mogą powodować ww. defekt.

Naprawa:

Zeszlifować zanieczyszczony obszar, pokryć od nowa.

 

KRATERY OTWARTE

kratery_otwarte

Wygląd:

Małe kratery w postaci otwartych zagłębień w powłoce.

Powód:

Zbyt grube warstwy poszczególnych produktów.

Zbyt krótki czas schnięcia między warstwami.

Zapobieganie:

Stosować właściwe grubości nakładanych produktów. Przestrzegać właściwych czasów schnięcia

Warstwy dla danego rodzaju produktu.

Naprawa:

Zeszlifować obszar z wadami i pokryć od nowa.

kratery otwarte

 

ZAPYLENIE (WTRĄCENIA)

zapylenie

Wygląd:

Naniesione na powłokę wraz z lakierem zanieczyszczenia różnych rozmiarów znajdujących się w urządzeniach lub powietrzu (Vennturi).

Powód:

Źle oczyszczona powierzchnia po szlifowaniu.

Zabrudzone narzędzia i odzież.

Zabrudzone filtry i instalacja.

Zapobieganie:

Utrzymanie absolutnej czystości urządzeń i odzieży. Zachowanie czystości elementów do lakierowania.

Naprawa:

Zabrudzone miejsca przeszlifować P1200 i polerować pastą. Większe zapylenia muszą być zeszlifowane i polakierowane od nowa.

zapylenie

 

 

PLAMY WODNE

plamy_wodne

Wygląd:

Zaokrąglone plamy wodne pojawiające się na powierzchni lakieru.

Powód:

Przedostanie się zanieczyszczeń wodnych do powłoki, np. bezpośrednio z instalacji lub aparatury. Przy dużej wilgotności względnej kondensacja pary na zimnych elementach (nie wygrzanych).

Zapobieganie:

  • Przestrzegać właściwego czasu schnięcia.
  • Elementy zimne wygrzać i osuszyć.

Naprawa:

Dokładnie przetrzeć wilgotne miejsca, polerować pastą. Jeśli to nie przynosi spodziewanych efektów przeszlifować P800 i nanieść powłokę renowacyjną.

plamy_wodne

 

 

OSIADANIE POWŁOKI (utrata połysku)

Wygląd:

Powierzchnia zewnętrzna ściągnięta z jednoczesną utrata połysku.

Powód:

  • Nakładanie warstwy nawierzchniowej zanim nastąpiło sieciowanie podkładu. Zbyt gruba warstwa lakieru nawierzchniowego.
  • Niewłaściwy podkład.
  • Niewłaściwy rozcieńczalnik,
  • utwardzacz
  • dodatki.

Zapobieganie:

Przestrzegać proporcji mieszania, aplikacji, odparowania, suszenia, grubości warstw itd.

Naprawa:

Zmatować i polerować pastą polerską.

Przy dużym stopniu osiadania zeszlifować i odbudować powłokę lakierniczą.

ZACIEKI

zacieki

Wygląd:

Nadmierna ilość lakieru, która spływa pionowo po lakierowanej powierzchni.

Powód:

  • Zbyt duża dysza pistoletu.
  • Technika natrysku nie dobrana do materiału.
  • Warstwy nakładane zbyt szybko po sobie.
  • Za krótki czas odparowania.
  • Niewłaściwa lepkość.
  • Rozcieńczalnik lub utwardzacz za „wolny”.

Zapobieganie:

Stosować właściwe dysze, rozcieńczalniki, utwardzacze i lepkość do danego produktu.

Naprawa:

Małe zacieki usunąć przez szlifowanie P1000-1200 i polerować pastą polerską.

W przypadku dużych zacieków należy zdjąć całe powłoki i nałożyć od nowa.

zacieki

ZMIĘKCZENIE W RYSACH SZLIFIERSKICH

zmiekczenie

Wygląd:

Rysy pojedyncze lub w dużej ilości na powierzchni lakieru, wygląd jak linii szlifierskich przed lakierowaniem.

Powód:

  • Podkład i grunt szlifowane zbyt grubym ścierniwem.
  • Niewłaściwe czasy schnięcia między warstwami podkładu. W miejscach gdzie występowały rysy szlifierskie lakier „siada” w warstwy podkładu.

Zapobieganie:

Stosować odpowiednie gradacje ścierniwa dla danego produktu i warstwy. Stosować właściwe czasy schnięcia poszczególnych warstw.

Naprawa:

Powłokę zeszlifować i nałożyć od nowa zarówno podkład, jak i lakier nawierzchniowy.

zmiekczenie

ZMATOWIENIE

zmatowienie

Wygląd:

Brak połysku. Wada pojawiająca się najczęściej w lakierach metalizowanych nakładanych na dużych powierzchniach.

Powód:

  • Baza nałożona zbyt cienką warstwą.
  • Zbyt krótki czas schnięcia bazy przed nałożeniem bezbarwnego.
  • Zbyt mokra I-warstwa bazy.
  • Użycie złych rozcieńczalników.
  • „Plucie pistoletu” wahania ciśnienia.

Zapobieganie:

Nakładać bazę o odpowiedniej grubości.

Przestrzegać rygorystycznie czasów schnięcia.

Naprawa:

Natrysnąć rozcieńczoną bazę na niskim ciśnieniu. Jeśli zmatowienie zauważono po aplikacji bezbarwnego - zdjąć lakier bezbarwny i natrysnąć ponownie bazę.

zmatowienie

 

WYPŁYWANIE PIGMENTÓW (chmurki)

chmurki

Wygląd:

Nierównomierny rozkład pigmentów dający jaśniejsze i ciemniejsze pola.

Powód:

Separacja pigmentów wchodzących w skład lakieru wynikająca z: 

niewłaściwych rozcieńczalników nakładanie zbyt ciężkich warstw lakieru, złe ciśnienie natrysku, zimny lakier lub element lakierowany.

Zapobieganie:

Stosować właściwe materiały i przestrzegać reżimów technologicznych.

Naprawa:

Jeśli zauważono wadę przed nałożeniem bezbarwnego to można nałożyć ponownie bazę. Po wyschnięciu zeszlifować i polakierować od nowa.

wyplywanie_pigmentow_chmurki

 

 

MARSZCZENIE SIĘ POWŁOKI

marszczenie_powloki

Wygląd:

Nieregularne zmiany w postaci sfałdowanej powierzchni lakieru. Zagłębienia schnące szybciej i wzniesienia, które jeszcze nie są suche. Tylko w lakierach syntetycznych utwardzanych przez utlenianie.

Powód:

Syntetyczny lakier nawierzchniowy nałożony zbyt grubą warstwą. Niewłaściwie dobrane suszenie np. bardzo wysoka temp.

Zapobieganie:

Nakładać warstwę lakieru o właściwej grubości i suszyć stosownie do wymagań wymalowania.

Naprawa:
Najczęściej należy zdjąć warstwę i nałożyć od nowa. (Ewentualnie szlifowanie P800-1200 i polerowanie pastą)

marszczenie_powloki_lakierniczej

 

 

SŁABE KRYCIE

Slabe_krycie

Wygląd:

Niewystarczające krycie, które powoduje, że przez warstwę lakieru nawierzchniowego prześwituje podłoże.

Powód:

  • Źle zmieszany lakier przed natryskiem.
  • Natryśnięta zbyt cienka warstwa.
  • Nierówna pigmentacja lakieru.
  • Niewłaściwy rozcieńczalnik lub zbyt rozcieńczony lakier. LS, MS,

Zapobieganie:

  • Dokładnie mieszać.
  • Stosować właściwy rozcieńczalnik.
  • Nakładać warstwy o właściwej grubości.
  • Baza 15-30 mikrometrów, niemetalizowany 50-70.

Naprawa:

  • Po wyschnięciu przeszlifować P800-1000 i pokryć od nowa.

slabe_krycie

 

 

PRZEKRWIENIE

przekrwienie_powloki

Wygląd:

Odbarwienie powłoki nawierzchniowej. „miesiączka”, „kwiat róży”

Powód:

  • Nadmierna ilość utwardzacza w szpachli poliestrowej, reakcja z pigmentami.
  • Pozostałości bitumiczne.
  • Szczególnie wrażliwe pigmenty niebieskie i zielone.
  • Pigmenty ze starej powłoki rozpuszczają się w rozpuszczalnikach z produktów naprawczych i ulegają odbarwieniu.

Zapobieganie:

Stosować zalecane ilości utwardzacza do szpachlówki i farby podkładowej.

Naprawa:

Zdjąć powłokę z efektem i pokryć od nowa.

przekrwienie_powloki

 

 

PODNOSZENIE SIĘ POWŁOKI

podnoszenie_powloki

Wygląd:

Wyraźnie uniesiona powłoka w postaci zmarszczeń na brzegach połączeń ze starą powłoką, połączeń farby podkładowej, gruntowej lub szpachlówki.

Powód:

  • Źle rozszlifowana stara powłoka, szpachlówka, podkład lub farba gruntująca.
  • Podkład nałożony w zbyt cienkiej warstwie i nieodpowiednio wysuszony.

Zapobieganie:

Właściwie szlifować warstwy farby gruntującej, szpachlówkę i podkład, zgodnie z instrukcją przygotowania powierzchni i stosowania poszczególnych produktów.

Naprawa:

Zdjąć powłokę z efektem i pokryć od nowa.

podnoszenie_powloki

 

 

KOROZJA (rdza)

rdza

Wygląd:

Podłoże skorodowane powoduje powstawanie nieregularnych bąbli (pęcherzy) z wykwitami rdzy na powierzchnię lakieru.

Powód:

  • Wilgoć i zanieczyszczenia gołego metalu.
  • Przed lakierowaniem nie usunięta rdza.
  • Nie oczyszczony metal z soli, tłuszczów itp.
  • Szlifowanie szpachlówki poliestrowej na mokro.
  • Wtórny efekt kraterów otwartych i/lub gazowania powłoki.

Zapobieganie:

  • Dokładnie oczyszczać, zmywać i osuszać powierzchnie do lakierowania.
  • Nie szlifować szpachlówek poliestrowych na mokro.
  • Przestrzegać technologii.

Naprawa:

Zdjąć powłokę do metalu, oczyścić,  zmyć, osuszyć i pokryć od nowa.

rdza

 

 

PĘCZNIENIE POWŁOKI (warzenie)

warzenie_lakieru

Wygląd:

Pęcznienie i podnoszenie się warstw poprzednich w trakcie nakładania następnych warstw lub w trakcie suszenia.

Powód:

W metodzie „mokre na mokre” za wcześnie nałożona następna warstwa w trakcie polimeryzacji poprzedniej.

Stosowanie warstw kolejnych na innych rozpuszczalnikach i rozcieńczalnikach.

Zapobieganie:

Stosować właściwe czasy schnięcia między warstwami. Właściwe materiały tej samej linii. Stosować odpowiednie grubości warstw.

Naprawa:

Powłokę dotkniętą wadą zeszlifować i nałożyć od nowa.

warzenie_lakieru

 

 

PĘCHERZENIE POWŁOKI

pecherzenie_powloki

Wygląd:

Pojedyncze lub wielokrotne bąble rozmaitych form, rozmiarów, gęstości, rozłożenia, znajdujące się na powierzchni lakieru nawierzchniowego.

Powód:

  • Zanieczyszczenie powierzchni od zabrudzonej wody używanej do szlifowania.
  • Nie odfiltrowane pyłki.
  • Mokre szlifowanie szpachli poliestrowej bez zachowania czasu odparowania wody.
  • Nieodpowiednia grubość powłoki.
  • Za krótkie czasy schnięcia.

Zapobieganie:

Przed lakierowaniem zmyć detergentem, spłukać wodą i wysuszyć.

Nakładać powłoki odpowiedniej grubości i odparować/suszyć.

NAPRAWA:

Usunąć powłokę z pęcherzami, nałożyć podkład i lakier nawierzchniowy.

pecherzenie_powloki

 

 

SKÓRKA POMARAŃCZY

skorka_pomaranczy

Wygląd:

Powłoka nie jest „gładka” tylko pokryta drobnymi wgłębieniami, co daje efekt „skórki pomarańczy”.

Powód:

  • Pistolet zbytnio oddalony od malowanej powierzchni w trakcie natrysku.
  • Za niskie ciśnienie natrysku.
  • Zbyt wysoka lepkość lakieru lub za szybki rozcieńczalnik.
  • Niewłaściwa temp natrysku lub powierzchni.
  • Zbyt silny nadmuch przy suszeniu.

Zapobieganie: Stosować właściwe techniki i parametry natrysku oraz parametry reologiczne lakieru.

Naprawa: 

Niewielkie defekty przeszlifować P1200-1500 i polerować pastą polerską.

Duże defekty zeszlifować P800 i pokryć od nowa.

skorka_pomaranczy

 

 

ODPRYSKI LAKIERU WYNIKAJĄCE Z UDERZEŃ KAMIENI

odpryski_lakieru

Wygląd:

Różnej wielkości ubytki w zewnętrznej powłoce o nieregularnych kształtach i różnej głębokości.

Powód:

Energia kinetyczna cząstek materialnych lub uderzenia twardymi przedmiotami.

Zapobieganie:

Okleiny ochronne, podkłady przeciwudarowe lub koloryzujące.

Naprawa:

Przeszlifować i zależnie o uszkodzenia odbudować powłokę.

odpryski lakieru

 

 

DESTRUKCJA PRZEMYSŁOWA

destrukcja_przemyslowa

Wygląd:

Metaliczne wtrącenia, plamy przebarwień lub wytrawiony lakier, wżery powłoki itp..

Powód:

Opiłki metalu, metaliczne osady kominowe, (podobne uszkodzenia na szybach i tzw. sztucznych), roztwory alkaliczne (wapno, cement, stężone preparaty myjące itp..),kwaśne deszcze.

Zapobieganie:

Regularne mycie i pielęgnacja nadwozia.

Unikanie stref zagrożenia.

Naprawa:

Mycie, szlifowanie, matowanie, polerowanie i/lub ponowne lakierowanie w zależności od stopnia degradacji powłoki.

UWAGA: Po wtrąceniach metalicznych nie wolno polerować powłoki (mycie preparatami przetwarzającymi metaliczne wtrącenia a następnie polerowanie i/lub odbudowa powłoki).

 

 

DZIAŁANIE PŁYNÓW EKSPLOATACYJNYCH
PŁYN HAMULCOWY

 

Wygląd:

Plamy, spęczenia lub przebarwienia różnej wielkości w postaci okrągłych lub podłużnych kropel.

Powód:

Nieostrożne obchodzenie się z płynami eksploatacyjnymi: glikole wiążą się z pigmentami i spoiwem lakieru-degradacja, utrata połysku a następnie odbarwienie.

Zapobieganie:

Ostrożność, po rozlaniu natychmiast spłukać dużą ilością wody.

Naprawa:

Spłukać, wysuszyć w komorze 60 C-1godz.

Przy widocznych spęcznieniach, zmyć nitro i odbudować powłokę.

dzialanie_plynow

 

 

DZIAŁANIE SZCZOTEK W MYJNI,


NIEWŁAŚCIWE POLEROWANIE POWŁOKI

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Infolinia 604 152 239

Hurtownia lakiernicza i chemiczna - doświadczenie połączone z pasją

Należąca do grupy Romulus z Krakowa — Chemiczna Hurtownia, działa na rynku od ponad 20 lat. Doświadczenie, specjaliści i rozwój firmy pod względem produktowym wraz z rozwojem technologii są gwarantem najlepszych artykułów dla Ciebie i Twoich klientów. Dlatego w Chemicznej Hurtowni oferujemy Ci wyselekcjonowane i sprawdzone produkty. Wśród asortymentu znajdziesz artykuły dla lakierników, auto detailerów i specjalistów od tuningowania pojazdów. Jako hurtownia lakiernicza i chemiczna stawiamy na sprawdzonych producentów i nowoczesne rozwiązania, które pokrywają się aktualnymi potrzebami rynku motoryzacyjnego. Wśród producentów znajdziesz między innymi; Meguiar’s, Shiny Garage, 3M czy K2 oraz Troton, Novol, Spectral czy Duxone. Otrzymujesz gotowe rozwiązania i narzędzia do pracy. Z nami zadbasz o swoich klientów profesjonalnie!

Sklep lakierniczy - dla profesjonalistów i hobbystów

Chemiczna Hurtownia to również renomowany sklep lakierniczy online i stacjonarny. Nasz sklep lakierniczy to miejsce zarówno dla profesjonalistów, osób początkujących, jak i hobbystów lakiernictwa. Każdemu, nasi specjaliści doradzą w wyborze odpowiednich produktów i rozwiązań. Dlatego możesz mieć pewność, że zostaniesz obsłużony profesjonalnie na każdym etapie.

Sklep lakierniczy to również bogactwo asortymentu. Wyselekcjonowane wyroby pochodzą od najlepszych branżowych producentów takich jak: Duxone, Spectral, Troton czy Novol i charakteryzują się wysoką jakością pozostającą w dobrym stosunku do ceny.

W katalogu online naszego sklepu lakierniczego znajdziesz zarówno lakiery kolorowe (błyszczące, matowe i z efektem lustra), jak i bezbarwne (funkcjonalne). Lakiery bezbarwne to ostatni etap zabezpieczania i wykańczania powierzchni lakierowanych, dlatego szczególnie powinieneś przykładać wagę do ich jakości. Ponadto mamy również stacjonarnie profesjonalną mieszalnię, dzięki której możesz dostosowywać lakier do indywidualnych potrzeb. Wystarczy się z nami skontaktować telefonicznie i omówimy wszystkie niezbędne szczegóły.

Jako hurtownia chemiczna oferujemy Ci również wysokiej jakości środki chemiczne dla lakierników>, takie jak rozcieńczalniki, zmywacze lakierów, bazy i podkłady akrylowe czy epoksydowe oraz różnego typu dodatki do lakierów samochodowych. Ponadto w katalogu hurtowni chemicznej dostępne są różne środki do prac blacharskich, szlifierskich, czy polerskich, które mogą przydać się lakiernikom, auto detailerom i mechanikom samochodowym.

Lakiery samochodowe - zabezpiecz nadwozie i zmień kolor auta

Pamiętaj, że lakiery samochodowe to nie tylko zmiana koloru auta, to również zabezpieczenie karoserii (lakiery bezbarwne). W naszej hurtowni chemicznej znajdziesz wysokiej jakości lakiery samochodowe cenionych i sprawdzonych producentów; Troton Master, Duxone czy Novol. W ofercie znajdują się również podkłady, które są bazą dla niektórych typów lakierów samochodowych. Zaoferuj swoim klientom wysokiej jakości usługę, której wykonanie zagwarantują Ci produkty z naszej hurtowni. Dbamy o Ciebie tak, jakbyśmy chcieli, by dbano o nas.

Polerka samochodowa - niezbędne narzędzie w Twojej pracy

Polerka samochodowa to jedno z tych narzędzi, bez których efektywna i szybka praca byłaby niemożliwa. Ręczne polerowanie to raczej już gratka dla hobbystów, chociaż wciąż praktykowane jest w niektórych lakierniach. Polerka samochodowa powinna być dopasowana do trybu pracy, czyli częstotliwości użycia. W profesjonalnych lakierniach najlepiej sprawdzą się polerki rotacyjne, które umożliwiają dopasowanie skoków, a także są poręczne. Jeśli zależy Ci na efektywnej pracy, to powinieneś wybrać polerkę, która będzie ergonomiczna i multifunkcyjna. Ergonomiczna, żeby zmaksymalizować efekty pracy, a multifunkcyjna, żeby móc używać jednego narzędzia do różnych celów. Dobra polerka samochodowa sprawdzi się w polerowaniu karoserii, przygotowywaniu powierzchni do lakierowania, czy usuwaniu z nadwozia pojazdu drobnych rys, uszkodzeń i ognisk korozji.

Znajdziesz u nas także profesjonalne narzędzia do polerowania lakieru samochodowego i akcesoria przydatne w pracy lakierników, mechaników i detailerów. Na wirtualnych półkach e-sklepu oprócz nowoczesnych narzędzi; szlifierki i polerki samochodowe różnych typów z wymiennymi częściami, znajdziesz tarcze i futra polerskie, które są niezbędnym narzędziem w pracy profesjonalisty, ale również hobbysty, który próbuje swoich sił w domowym warsztacie. Poza szlifierkami, polerkami i częściami zamiennymi znajdziesz u nas również specjalistyczne akcesoria do polerowania lakieru samochodowego takie jak gąbki polerskie, ściereczki z mikrofibry, pędzle i tym podobne. Internetowa hurtownia lakiernicza posiada w ofercie niemal wszystko, co jest Ci potrzebne w profesjonalnej lakierni i na początku Twojej przygody - także praktyczne lampy inspekcyjne, poręczne pasy i rękawice narzędziowe oraz uniwersalne butelki ze spryskiwaczami typu 360 stopni. Wszystkie produkty zostały przed wprowadzeniem do oferty sprawdzone i ocenione pod kątem użyteczności i wygody stosowania.

Konserwacja podwozia - lepiej zapobiegać niż leczyć (naprawiać)

Nie tylko produkty sprzedajemy, ale też dzielimy się wiedzą, która przyda się każdemu. Niezależnie od poziomu zaawansowania, konserwacja podwozia to ważny temat, którego nie można pomijać. Dlatego też chętnie dzielimy się z Tobą poradami i ciekawostkami, a także super tipami i nie tylko o samej konserwacji podwozia, ale też z innych tematów, które znajdziesz na naszym blogu.

Regeneracja reflektorów - dbaj o nie jak o własne oczy

Przywróć reflektorom funkcjonalność. Regeneracja reflektorów to zabieg, który nie powinien być pomijany. Intensywność przepuszczalności światła ma duże znaczenie dla bezpieczeństwa na drodze. Poza tym raczej nikt nie lubi jeździć z brudnymi reflektorami. To tak, jakby mieć zaklejone oczy po nieprzespanej nocy. Przepływ światła jest mniejszy i nie wygląda to zbyt dobrze. Dlatego skorzystaj z profesjonalnych produktów i zadbaj o regenerację reflektorów na najwyższym poziomie. Regeneracja reflektorów to również dobry pomysł na zaskoczenie swoich klientów nową usługą!

Alkohol Izopropylowy - wielofunkcyjny i niezastąpiony

Alkohol Izopropylowy to uniwersalny preparat, który nie tylko odtłuszcza i czyści powierzchnie. Może służyć do dezynfekcji powierzchni lub jako dodatek do płynów instalacyjnych. Alkohol Izopropylowy sprawdzi się rewelacyjnie w autodetailingu, jako środek przygotowawczy przed nałożeniem wosku. W procesach lakierniczych może służyć do inspekcji tych procesów. Alkohol Izopropylowy świetnie sprawdzi się również do usuwania smarów, żywic, tłuszczy i innych brudów. Sprzedajemy tylko renomowane produkty.

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium