Przerwa w realizacji zamówień

 W dniu 29.03.2024 (Piątek) od godz 12:00 Hurtownia oraz sklep stacjonarny będą nieczynne

 Zapraszamy ww. Piątek od 7:30-12:00

lub od 2.04.2024 (wtorek) w standardowych godzinach od 7:30-15:30

Życzymy udanej pogody!

Na co musisz zwrócić uwagę podczas polerowania karoserii samochodowej
Na co musisz zwrócić uwagę podczas polerowania karoserii samochodowej

Polerowanie samochodu to bardzo czasochłonne zajęcie, jednak warto powalczyć o ten naprawdę imponujący efekt. Wypolerowany lakier zachwyci Cię głębią koloru, niepowtarzalną świeżością i niespotykanym blaskiem. Jednocześnie przyniesie kierowcy więcej satysfakcji z jazdy. Zanim podejmiesz wyzwanie, zapoznaj się z najczęstszymi błędami popełnianymi w czasie polerowania, których możesz uniknąć.

Pamiętaj o odpowiednim przygotowaniu pojazdu do polerowania

Zanim przystąpisz do polerowania, musisz odpowiednio przygotować samochód. Przede wszystkim dokładnie umyj karoserię. Powierzchnia powinna zostać wyglinkowana, czyli wyczyszczona glinką, by usunąć plamy z żywic, smoły czy kurzu. Po czyszczeniu pozostaw auto do całkowitego osuszenia. Pamiętaj jednak, że nie może schnąć w pełnym słońcu. Nigdy nie nakładaj środków do polerowania na zbyt rozgrzaną karoserię. Czynność tę wykonuj w zacienionym miejscu lub w chłodnym, ale dobrze oświetlonym garażu.

Wybierz właściwą pastę polerską

Do każdego auta musisz właściwie dostosować preparaty do polerowania. Wybór profesjonalnego urządzenia oraz past szlifierskich ma ogromny wpływ na końcowy efekt Twojej pracy. Na rynku dostępne są różnorodne środki polerskie, które musisz odpowiednio dopasować do wieku samochodu oraz stanu lakieru. Jednym z najbardziej polecanych jest  pasta polerska G3, warto również zwrócić uwagę na pasty 3M, Menzerna oraz Rupes. Jeśli zauważyłeś, że lakier na masce Twojego auta wygląda na nieco zwietrzały, to nałóż na niego grubszą warstwę pasty do polerowania. Natomiast nowy lakier pokryj znacznie cieńszą powłoką. Jeśli chcesz uniknąć takich błędów jak: ubytki w lakierze lub nieestetyczne smugi, zacieki i inne nieprzyjemne niespodzianki, to zawsze zapytaj eksperta, jaką pastę polerską powinieneś wybrać. W czasie polerowania dostosuj się też do wszystkich zaleceń, które producent zamieścił na opakowaniu.

Rodzaje past polerskich

Proces polerowania może składać się z jednego lub kilku etapów. Wymagają one różnego rodzaju past. Pasty one step służą do szybkich renowacji lepiej utrzymanych powłok. Istnieją również środki do bardziej zaniedbanych powierzchni, którym potrzeba kompleksowej odnowy lakieru. W wypadku kilkuetapowej renowacji używa się past mocnościernych, średniościernych, lekkościernych oraz służących do wykończenia. Te ostatnie usuwają między innymi hologramy, koliste zarysowania i inne smugi.

Najpopularniejszymi rozwiązaniami wśród past polerskich pozostają pasty 3M, Menzerna, Farecla G3 oraz Rupes. Przy ich stosowaniu pamiętaj o kilku zasadach:

  • pasty 3M: zacznij od mleczka polerskiego Fast Cut Plus 50417 lub Fast Cut XL 51052, ewentualnie pasty polerskiej Fast Cut Extreme. W drugim kroku sięgnij po mleczko Extra Fine Compund 80349, na koniec - po mleczko do usuwania hologramów Ultrafina 50383. Przy renowacji jednoetapowej najlepsze będzie Mleczko polerskie VOC 2 w 1 - 3M 51298;
  • pasta Menzerna: zacznij od pasty Menzerna Heavy Cut Compound 1100 lub Menzerna Heavy Cut Compound 400. Drugi krok to mleczko polerskie Menzerna Medium Cut Polish 2500, na koniec najlepsza będzie pasta polerska Menzerna Super Finish 3500. W przypadku renowacji jednoetapowej przyda się pasta polerska Menzerna 3in1 One-Step;
  • pasta Farecla G3: na początek pasta Farecla G3, potem mleczko polerskie Farecla G10 Finishing Compound. W przypadku renowacji jednoetapowej warto skorzystać z pasty polerskiej G3 Premium Farecla;
  • pasta Rupes: pasty znajdujące się w ofercie dzielą się na polecane dla maszyn polerskich dual action oraz maszynek rotacyjnych. Tym pierwszym, wykorzystującym ruch orbitralno-rotacyjny, na początek najlepiej zaaplikuj pastę polerską niebieską Rupes Coarse Zephir Gloss lub zieloną Rupes Medium Quarz Gloss. Drugi krok to pasta polerska żółta Rupes Keramik Fine lub biała Rupes Diamond Ultra Fine. W przypadku maszynek rotacyjnych przeznaczonych dla bardziej doświadczonych użytkowników użyj pasty polerskiej niebieskiej Rupes mocno ściernej do maszyn rotacyjnych Rotary Coarse, a w drugim kroku żółtej Rupes średnio ściernej do maszyn rotacyjnych Rotary Fine.

Do każdego etapu prac oraz rodzaju pasty dostępne są dedykowane gąbki o różnej twardości. Jak je odpowiednio dobrać? Zwracaj uwagę na kolor - przeważnie są w tym samym, co pasta danego producenta.

      

Pasta polerska niebieska RUPES Coarse Zephir Gloss - 1 LPasta polerska Menzerna Heavy Cut Compound 400 - FG400 - 1 L | Mleczko polerskie Fast Cut Plus 50417 3M - 1 kg

Pamiętaj o dokładności i precyzji w polerowaniu

Pastę polerską nakładaj bezpośrednio na element wieńczący polerkę, jakim jest gąbka polerska lub futro polerskie. Polerowanie rozpocznij od dachu samochodu. Bardzo ważne jest, aby urządzenie polerskie nie było przez Ciebie za bardzo naciskane na lakier. Może to doprowadzić do pozostawienia na karoserii nieestetycznych zarysowań, a niekiedy nawet mogą pojawić się odpryski wierzchniej warstwy lakieru. Pastę polerską pozostaw przez chwilę na karoserii, po tym czasie w bardzo szybki i zdecydowany sposób usuń ją miękką ściereczką z mikrofibry. Pamiętaj, aby bardzo dokładnie zmyć z maski środek do polerowania samochodu. W przeciwnym wypadku karoseria nie będzie prezentować się tak, jak tego oczekiwałeś.

Najczęstsze błędy popełniane przy polerowaniu

  • Nakładanie preparatów do polerowania na brudną karoserię
  • Polerowanie rozgrzanej słońcem karoserii 
  • Niedokładne wyczyszczenie polerowanej powierzchni z pozostałości po pastach i zabrudzeniach
  • Użycie zbyt dużej ilości środków polerujących, niewłaściwe nakładanie lub złe dopasowanie pasty polerskiej do wieku samochodu i stanu lakieru
  • Niestosowanie się do uwag producenta zamieszczonych w ulotce
  • Zbyt mocne przyciskanie urządzenia polerskiego do karoserii
  • Niedokładne spłukanie pasty polerskiej
  • Za długi czas trzymania pasty polerskiej na karoserii
  • Nieodpowiednie warunki do wykonywania pracy - polerowanie w brudnym, źle oświetlonym pomieszczeniu.

Nie zapomnij o woskowaniu

Samo polerowanie to jeszcze nie koniec. Najlepiej, jeśli po wyczyszczeniu nawoskujesz powierzchnię. Przy polerowaniu pastą 3 M najlepiej nada się do tego wosk zabezpieczający Polish Rosa 80345 3M. W przypadku pasty Menzerna - wosk syntetyczny lekkościerny z dodatkiem wosku Carnauba. Po paście Farecla najlepszy będzie wosk polerski Farecla G3 Wax Premium Liquid. Jeśli natomiast zdecydowałeś się na Rupes, wybierz pastę polerująco-zabezpieczającą 2w1 Rupes Uno protect One step Polish & Sealant.

Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Infolinia 604 152 239
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium