UWAGA! 

W dniu 10.11.2025 r. sklep będzie nieczynny.
Zamówienia złożone 07.11 po godz. 12:00 realizujemy od 12.11. według kolejności wpływu.

Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

Producenci

Lakiernictwo

Alkohol etylowy całkowicie skażony 99% 1L RO Alkohol etylowy całkowicie skażony 99% 1L RO
Cena:

14,70 zł

Cena regularna: 24,15 zł

Najniższa cena: 24,15 zł

Cena netto: 11,95 zł

szt.
zobacz
  • promocja
Pasta polerska Fast Cut Extreme 100g 3M 51815 Pasta polerska Fast Cut Extreme 100g 3M 51815
Producent: 3M
Cena:

34,65 zł

Cena netto: 28,17 zł

szt.
zobacz
Pasta polerska Fast Cut Extreme 1KG 51815 3M Pasta polerska Fast Cut Extreme 1KG 51815 3M
Producent: 3M
Cena:

167,00 zł

Cena regularna: 211,37 zł

Najniższa cena: 156,00 zł

Cena netto: 135,77 zł

szt.
zobacz
  • promocja
Półmaska filtrująca z zaworkiem FFP2 3M 8822 Półmaska filtrująca z zaworkiem FFP2 3M 8822
Producent: 3M
Cena:

10,29 zł

Cena netto: 8,37 zł

szt.
zobacz
Półmaska filtrująca z zaworkiem FFP3 3M Aura 9332+ Półmaska filtrująca z zaworkiem FFP3 3M Aura 9332+
Producent: 3M
Cena:

18,90 zł

Cena regularna: 22,00 zł

Najniższa cena: 19,95 zł

Cena netto: 15,37 zł

zobacz
  • promocja
Półmaska przeciwpyłowa ffp2 z zaworkiem 3M 9322+ – 10 x nds Półmaska przeciwpyłowa ffp2 z zaworkiem 3M 9322+ – 10 x nds
Producent: 3M
Cena:

11,03 zł

Cena netto: 8,97 zł

zobacz
Rozcieńczalnik nitro RC-01 5L RO Rozcieńczalnik nitro RC-01 5L RO
Producent: Romulus
Cena:

44,00 zł

Cena regularna: 61,95 zł

Najniższa cena: 42,00 zł

Cena netto: 35,77 zł

szt.
zobacz
  • promocja
Kombinezon ochronny niebieski 3M 4530+ Kombinezon ochronny niebieski 3M 4530+
Producent: 3M
Cena:

42,53 zł

Cena netto: 34,58 zł

zobacz
Kombinezon ochronny, lakierniczy Kategoria III, typ 5/6 3M 4520 Kombinezon ochronny, lakierniczy Kategoria III, typ 5/6 3M 4520
Producent: 3M
Cena:

34,07 zł

Cena netto: 27,70 zł

zobacz
Masa natryskowa – 290ML NOVOL STP FLEX Masa natryskowa – 290ML NOVOL STP FLEX
Producent: Novol
Cena:

36,00 zł

Cena netto: 29,27 zł

zobacz
Masa natryskowa 290ML NOVOL STP FLEX Masa natryskowa 290ML NOVOL STP FLEX
Producent: Novol
Cena:

36,00 zł

Cena netto: 29,27 zł

zobacz
Masa natryskowa Baranek hybrydowy – 290 ML NOVOL STP FLOW Masa natryskowa Baranek hybrydowy – 290 ML NOVOL STP FLOW
Producent: Novol
Cena:

36,00 zł

Cena netto: 29,27 zł

zobacz
Zestaw 5 Dysz/końcówek z głowicą 90811 NOVOL STP Zestaw 5 Dysz/końcówek z głowicą 90811 NOVOL STP
Producent: Novol
Cena:

88,00 zł

Cena netto: 71,54 zł

szt.
zobacz
Politura Ultimate Polish 473ML MEGUIAR'S Politura Ultimate Polish 473ML MEGUIAR'S
Producent: Meguiar's
Cena:

85,50 zł

Cena regularna: 95,00 zł

Najniższa cena: 95,00 zł

Cena netto: 69,51 zł

szt.
zobacz
  • promocja
Politura do lakieru wysoki połysk  Deep Crystal Polish MEGUIAR'S 473 ml Politura do lakieru wysoki połysk Deep Crystal Polish MEGUIAR'S 473 ml
Producent: Meguiar's
Cena:

75,00 zł

Cena netto: 60,98 zł

zobacz
Wosk do jasnych lakierów samochodowych White Wax MEGUIAR'S 198G Wosk do jasnych lakierów samochodowych White Wax MEGUIAR'S 198G
Producent: Meguiar's
Cena:

55,90 zł

Cena regularna: 99,00 zł

Najniższa cena: 99,00 zł

Cena netto: 45,45 zł

zobacz
  • promocja
Wosk samochodowy w sprayu Gold Class Premium Quik Wax 473ML MEGUIAR'S Wosk samochodowy w sprayu Gold Class Premium Quik Wax 473ML MEGUIAR'S
Producent: Meguiar's
Cena:

67,50 zł

Cena regularna: 75,00 zł

Najniższa cena: 75,00 zł

Cena netto: 54,88 zł

szt.
zobacz
  • promocja
Pasta polerska niebieska RUPES Coarse Zephir Gloss - 1 L Pasta polerska niebieska RUPES Coarse Zephir Gloss - 1 L
Producent: Rupes
Cena:

166,95 zł

Cena netto: 135,73 zł

zobacz
Podkład epoksydowy 2K 10:1 Epoxy primer | [1+0,1] KG TROTON Podkład epoksydowy 2K 10:1 Epoxy primer | [1+0,1] KG TROTON
Producent: Troton
Cena:

41,90 zł

Cena netto: 34,07 zł

zobacz
Podkład epoksydowy 2K Epoxy primer 10:1 [10+1] KG TROTON Podkład epoksydowy 2K Epoxy primer 10:1 [10+1] KG TROTON
Producent: Troton
Cena:

380,75 zł

Cena netto: 309,55 zł

zobacz
Krążek ścierny na rzep Hookit 316U P280 150 mm 15 otw 3M Krążek ścierny na rzep Hookit 316U P280 150 mm 15 otw 3M
Producent: 3M
Cena:

0,75 zł

Cena regularna: 1,30 zł

Najniższa cena: 1,24 zł

Cena netto: 0,61 zł

zobacz
  • promocja
Lakier bezbarwny akrylowy HS Novakryl 590 1 L, 0,5 L NOVOL Lakier bezbarwny akrylowy HS Novakryl 590 1 L, 0,5 L NOVOL
Producent: Novol
Cena:

97,10 zł

Cena netto: 78,94 zł

zobacz
Lakier bezbarwny HS szybki [5+2,5L] komplet NOVOL NOVAKRYL 590 Lakier bezbarwny HS szybki [5+2,5L] komplet NOVOL NOVAKRYL 590
Producent: Novol
Cena:

441,90 zł

Cena netto: 359,27 zł

zobacz
Lakier bezbarwny akrylowy MS Novakryl 570 5 L, 2,5 L NOVOL Lakier bezbarwny akrylowy MS Novakryl 570 5 L, 2,5 L NOVOL
Producent: Novol
Cena:

413,90 zł

Cena netto: 336,50 zł

zobacz
Lakier bezbarwny szybki 2K HS DUXONE DX1044 - 1 L Lakier bezbarwny szybki 2K HS DUXONE DX1044 - 1 L
Cena:

70,88 zł

Cena netto: 57,63 zł

zobacz
Utwardzacz standard DUXONE DX1020 - 0,5 L Utwardzacz standard DUXONE DX1020 - 0,5 L
Cena:

47,67 zł

Cena netto: 38,76 zł

zobacz
Utwardzacz szybki DUXONE DX1024 - 0,5 L Utwardzacz szybki DUXONE DX1024 - 0,5 L
Cena:

47,67 zł

Cena netto: 38,76 zł

zobacz
Lakier akrylowy bezbarwny HS 2:1 [1+0,5] l TROTON MASTER Lakier akrylowy bezbarwny HS 2:1 [1+0,5] l TROTON MASTER
Producent: Troton
Cena:

91,62 zł

Cena netto: 74,49 zł

zobacz
Lakier bezbarwny matowy Matt Acrylic Clearcoat 2:1 [1+0,5] l TROTON Lakier bezbarwny matowy Matt Acrylic Clearcoat 2:1 [1+0,5] l TROTON
Producent: Troton
Cena:

99,60 zł

Cena netto: 80,98 zł

zobacz
Lakier akrylowy bezbarwny UHS 2007 5 L, 2,5 L TROTON MASTER Lakier akrylowy bezbarwny UHS 2007 5 L, 2,5 L TROTON MASTER
Producent: Troton
Cena:

462,68 zł

Cena netto: 376,16 zł

zobacz
Krążki ścierne na rzep niebieskie montana 325U 3M Krążki ścierne na rzep niebieskie montana 325U 3M
Producent: 3M
Cena:

2,70 zł

Cena netto: 2,20 zł

zobacz

Lakiernictwo – kompletny przewodnik po naprawie i wykończeniu lakieru

Profesjonalne lakiernictwo samochodowe to nie tylko estetyka, ale też trwała ochrona karoserii przed czynnikami zewnętrznymi. W tej kategorii znajdziesz wszystko, co potrzebne do kompleksowej naprawy: od szlifowania i szpachlowania, przez podkład lakierniczy i bazę kolorową, po lakier bezbarwny, polerowanie oraz akcesoria i środki ochrony. Poniższy przewodnik podsumowuje zastosowania produktów i podpowiada, jak dobrać właściwe rozwiązanie do Twojej naprawy.

Zakres prac lakierniczych – od przygotowania do wykończenia

Standardowy proces obejmuje: diagnozę i przygotowanie podłoża (oczyszczenie, odtłuszczenie, usunięcie korozji), wyrównanie powierzchni (szpachla + szlif), gruntowanie (primer, czyli podkład), aplikację koloru (baza), zabezpieczenie i połysk (lakier bezbarwny), a na końcu utwardzanie i polerowanie. Prawidłowa kolejność i dobór materiałów decydują o przyczepności, trwałości i wyglądzie naprawy.

Podkategorie w Lakiernictwie – co znajdziesz i kiedy stosować

  • Szpachlowanie – wypełnianie ubytków, wyrównanie kształtu przed lakierowaniem (szpachlówki: uniwersalne, wypełniające, z włóknem, do plastiku, wykończeniowe).
  • Klejenie – naprawy elementów i uszczelnianie (kleje do szyb, do tworzyw, masy uszczelniające, primery).
  • Szlifowanie, materiały ścierne – przygotowanie podłoża, matowanie i obróbka międzywarstwowa (krążki na rzep/siatce, papiery wodne i na sucho, włókniny, dyski).
  • Lakierowanie – systemy lakiernicze: podkład → baza kolorowa → lakier bezbarwny oraz produkty w sprayu i do pistoletu.
  • Polerowanie – pasty, mleczka, gąbki i futra do wyprowadzenia połysku i usuwania mikrorys.
  • Narzędzia warsztatowe – pistolety lakiernicze, szlifierki, polerki, oświetlenie inspekcyjne, odkurzacze warsztatowe.
  • Materiały pomocnicze – taśmy i folie maskujące, systemy mieszalnicze, PPS, sitka, czyściwa, środki czyszczące.
  • Detailing i kosmetyki samochodowe – szampony, quick detailery, powłoki ochronne, preparaty do plastików i szyb.
  • Konserwacja podwozia i zabezpieczenie – środki antykorozyjne, powłoki ochronne, masy bitumiczne, woski do profili zamkniętych.
  • Środki ochrony osobistej – maski/filtry, rękawice, okulary, kombinezony – bezpieczeństwo pracy to podstawa.
  • Outlet – końcówki serii i produkty w obniżonych cenach.

Dobór systemu lakierniczego – jak wybrać odpowiednie produkty

  • Rodzaj naprawy: lokalna zaprawa elementu vs. pełne lakierowanie – dobierz materiały do zakresu (np. podkład wypełniający przy głębszych szlifach, primer do plastiku na zderzak).
  • Podłoże: stal/ocynk wymagają ochrony antykorozyjnej (np. epoksyd), tworzywa – primer do plastiku, aluminium – odpowiedni system podkładowy.
  • Dobór koloru: kod lakieru producenta + mieszalnia; przy metalikach i perłach zaplanuj lakier bezbarwny jako warstwę finalną.
  • Warunki pracy: temperatura, wilgotność i czystość pomieszczenia wpływają na schnięcie, rozlewność i ryzyko wad.

Proces lakierowania krok po kroku

  1. Przygotowanie: mycie, odtłuszczenie, usunięcie korozji. Na gołą blachę – podkład antykorozyjny (np. epoksydowy).
  2. Szpachlowanie i szlifowanie: dobierz szpachlę do ubytku, po utwardzeniu wyrównaj gradacjami (np. P80→P180→P320/P400). Zakończ matowieniem strefy pod podkład.
  3. Podkład lakierniczy: dobierz rodzaj (epoksyd/akryl/plastik). Kładź cienkie warstwy z zachowaniem czasów odparowania. Po wyschnięciu przeszlifuj (np. P600–P800) pod bazę.
  4. Baza kolorowa: aplikuj 2–3 cienkie warstwy, planując cieniowanie w strefie przejścia. Zachowaj odstępy wg karty produktu.
  5. Lakier bezbarwny: 1–2 warstwy zapewnią ochronę i połysk (szczególnie przy metalikach/perłach). Kontroluj grubość, by uniknąć zacieków.
  6. Utwardzanie i wykończenie: pozostaw do pełnego utwardzenia; polerowanie wykończeniowe wykonaj po czasie zalecanym przez producenta.

Najczęstsze błędy i jak ich uniknąć

  • Za grube warstwy (zacieki, skórka pomarańczy) – aplikuj cienko, z przerwami na odparowanie.
  • Brak odpowiedniego primera na plastiku – skutkuje słabą przyczepnością.
  • Pył i wilgoć w miejscu pracy – filtruj powietrze, unikaj przeciągów i malowania w pełnym słońcu.
  • Mieszanie niekompatybilnych systemów – trzymaj się zaleceń producentów (rozcieńczalniki, utwardzacze).
  • Pominięcie odtłuszczania – to najprostsza droga do wad powłoki.

Konserwacja i pielęgnacja lakieru po naprawie

  • Mycie delikatną chemią, miękkimi akcesoriami; bez agresywnych rozpuszczalników.
  • Wosk/quick detailer – poprawiają hydrofobowość i chronią przed UV.
  • Kontrola mikrorys – korekta polerska dopiero po pełnym utwardzeniu lakieru.
  • Konserwacja podwozia i profili – regularnie sprawdzaj i uzupełniaj zabezpieczenia antykorozyjne.

Polecane produkty do lakiernictwa

  • Podkład antykorozyjny/ wypełniający do stali i aluminium. Zalecany pod bazę kolorową i lakier bezbarwny.
  • Dobór po kodzie producenta; kompatybilna z bezbarwnym. Przeznaczona do cieniowania i napraw częściowych.
  • Warstwa ochronna i połysk; wybierz szybko/standard schnięcia w zależności od warunków pracy.
  • Zestaw do wykończenia: usuwanie hologramów, wyprowadzenie połysku po utwardzeniu.
  • Precyzyjne maskowanie krawędzi i duże powierzchnie; ułatwiają czyste przejścia i cieniowanie.
  • Poprawia przyczepność na zderzakach i elementach z tworzyw; obowiązkowy przed bazą.

Zamów materiały do lakiernictwa

Dobierz podkład, bazę i lakier bezbarwny pod kod koloru producenta, dobierz materiały ścierne i akcesoria do Twojego procesu. Jeśli potrzebujesz wsparcia w doborze systemu – skontaktuj się z nami, doradzimy rozwiązania dopasowane do zakresu naprawy.

FAQ – Lakiernictwo (numerowane)

1. Czym różni się lakier bazowy od akrylowego i kiedy który wybrać?
Lakier bazowy odpowiada za kolor i zwykle wymaga warstwy bezbarwnej; system akrylowy 2K może łączyć kolor i wykończenie w jednej powłoce. W renowacjach elementów z metalikiem/perłą wybieraj bazę + bezbarwny.
2. Jaki podkład lakierniczy zastosować na stal, aluminium i plastik?
Na stal/ocynk – epoksyd antykorozyjny lub reaktywny; na nierówności – akryl wypełniający; na plastik – primer do tworzyw poprawiający przyczepność.
3. Jak dobrać kolor lakieru – po kodzie czy skanerem?
Najpewniej po kodzie lakieru z tabliczki/karty pojazdu; skaner koloru bywa pomocny przy odchyłkach lub starszych autach, ale wymaga próbek testowych.
4. Jakie gradacje papieru ściernego stosować w kolejnych etapach?
Wstępna obróbka ubytku: P80–P180; wyrównanie i przygotowanie pod podkład: P240–P400; przed bazą: P600–P800 (na mokro/sucho wg zaleceń produktu).
5. Jakie są optymalne warunki do lakierowania i schnięcia?
Suche, czyste stanowisko, temperatura zwykle 15–25°C, bez przeciągów i pyłu. Zachowaj czasy odparowania między warstwami zgodnie z kartą produktu.
6. Kiedy i jak wykonywać cieniowanie, aby granica naprawy była niewidoczna?
Planuj strefę przejścia na elemencie; aplikuj cienkie warstwy bazy i bezbarwnego z malejącą gęstością ku oryginalnemu lakierowi; po utwardzeniu delikatnie wypoleruj strefę przejścia.
7. Czy można lakierować plastikowy zderzak bez primera do tworzyw?
Nie. Bez primera przyczepność będzie słaba. Zastosuj primer do plastiku, potem baza i (jeśli przewidziano) bezbarwny.
8. Jak przyspieszyć schnięcie lakieru i czy warto?
Zapewnij właściwą temperaturę i wentylację; korzystaj z zaleceń producenta. Dodatki i promienniki stosuj zgodnie z instrukcją, by nie pogorszyć jakości powłoki.
9. Jak pielęgnować świeżo polakierowaną powierzchnię?
Delikatne mycie, unikanie agresywnej chemii. Wosk/quick detailer dopiero po pełnym utwardzeniu. Korekta polerska – po zalecanym czasie.
10. Jakie środki ochrony osobistej są niezbędne przy lakierowaniu?
Maska z odpowiednim filtrem, okulary, rękawice i kombinezon. Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym miejscu.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Infolinia 604 152 239
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium